La Sandra. Cicle mitjà i superior:
parlava un company que viu a les afores de
Cardona i ha de venir amb cotxe.
Comentava que a l'estiu a vegades ve
caminant i tos els demés li deien que estava boig, que hi havia molta
distància i era lluny. Llavors altres van comentar que també vivien una mica lluny i venien en
bicicleta, altres caminant, altres fins i tot en patinet...Bé, jo a partir d'aquí crec que es podria aplicar a l'àrea de matemàtiques, per
treballar la mesura (distàncies, km, metres, hores, minuts,segons...). Exemple,
plantejar que cada alumne/a (potser amb l'ajuda dels pares) calculi els
kilòmetres o metres que té de casa a l'escola (o viceversa) i calculi
l'estona que ha trigat. Llavors es pot calcular l'estona que hi ha estat fent
el mateix recorregut, pèrò caminant o amb bicicleta o amb patinet.
Amb tots els resultats, també es podria fer una gràfica on es plasmi tot (distàncies i temps).
Amb tots els resultats, també es podria fer una gràfica on es plasmi tot (distàncies i temps).
L’Anna. Educació Infantil:
Cada dia al matí passem llista, mirem quins
nens i nens han vingut, quins s'han quedat a casa.... mirem el calendari,
enganxem el temps que fa, anotem coses importants: si hi ha una excursió, una
festa, els aniversaris... el mes de gener no hi ha ningú que faci anys, arran
d'això, entre ells van començar a parlar dels aniversaris, els que havien
passat, els que havien de venir... els pròpis, els del germans... vam veure que
el mes de Febrer si que tenim un aniversari, vam dir que faltaven quatre
setmanes, una pàgina de calendari.... i
un dels nens diu, pel meu aniversari falten 24 setmanes, i ho vam comptar i
realment faltaven 24 setmanes. Vam mirar quantes pàgines de calendari
(mesos) suposava això, vam comptar quants dies eren, vam valorar si eren molts
o pocs dies, ho vam associar al bon temps, i vam dir que més o menys seria quan
comencéssim les vacances d'estiu... vam fer molt treball matemàtic centrant-nos
en la "mesura" del temps, al meu parer, buscant referents que els
fossin pròxims.
Posterior a això, potser una activitat de continuació podria
ser el fet d'anar restant setmanes, cada divendres comptar quantes en falten?
si la setmana passada en faltaven 24 i ara n'ha passat una, quantes en falten?
Aixó ja ho fem amb la data però sumant, si ahir erem 23, un dos i un
tres, avui quin dia som? generalment ja ho endevinen (tinc nens de P5), però
sinó els dono pistes: vint-i... després del tres...
La Montse. Cicle inicial:
Avui tenia vigilància de pati i s'ha presentat una
situació matemàtica:
La pista es divideix en 2 espais: en
un juguen els nens al futbol i l'altre les nenes patinen (porten de casa
patins en línia) com pots veure no hi ha manera, tot i que fomentes els jocs
coeducatius a l'hora de triar nens-futbol, nenes-patins.
Bé, el cas és que hi havia 3 nenes patinant i 5 nens
juguant a futbol i els nens reivindicaven tota la pista perquè si hi ha 3 o
menys nenes que patinen poden utilitzar tota la pista. La solució de les nenes
ha estat anar a buscar més nenes que volguessin patinar i així no perdre el seu
espai.
No sé si és gaire significatiu, però m'ha semblat
força interessant.
Maria Teresa. Cicle inicial:
Referent als deures, un nen comenta que li ha caigut
una altra dent i que en total ja n'hi han caigut 6.
Es podria fer un diagrama representant les dents que
han caigut a cada nen.
També es podrien fer problemes per resoldre
mentalment del tipus:
- Si al Sergio li han caigut 6 dents i a la
Sofia 2, quantes dents li han caigut més al Sergio que a la Sofia?
- Si al Rafael li han caigut 4 dents, a la
Manal 6 i al Jordi 5, quantes dents els han caigut entre tots tres?
- Al Vicenç li han caigut 3 dents, quantes
n'hi han de caure per què li hagin caigut totes?
- Si a la classe hi ha 4 nens als quals els
han caigut 5 dents, quantes dents els han caigut entre tots?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada