dimarts, 26 de febrer de 2013

GEOMETRIA I ART. P3 I P4


A LA CLASSE DE P3 I P4 HEM TREBALLAT CONTINGUTS GEOMÈTRICS REFERITS ALS CONCEPTES DE FORMA SOBRETOT DE DOS DIMENSIONS (CERCLE, QUADRAT, TRIANGLE I RECTANGLE) I D'UNA DIMENSIÓ (LÍNIES RECTES, CORVES...). HO HEM FET A PARTIR  DE L'ANÀLISI DEL QUADRE "BALLANT PER POR" DE  PAUL KLEE.

S'HA PROPOSAT SER UNS ARTISTES COM PAUL KLEE  I IMITAR LA SEVA OBRA. PER AQUEST MOTIU HEM DE DESCOBRIR COM ÉS LA SEVA OBRA ARTÍSTICA.

EN PRIMER LLOC ELS NENS I NENES HAN FET UNA DESCRIPCIÓ OBJECTIVA  DELS  ELEMENTS GEOMÈTRICS QUE  VEUEN (LÍNIES, FORMES, COLORS...
HE PREGUNTAT: QUÈ VEIEU?  
LES PRIMERES RESPOSTES SÓN DE L'ESTIL: VEIG UN TRIANGLE. DESPRÉS DEMANO QUIN.
EL NEN ASSENYALA EL TRIANGLE I DEMANO SI TOTS/HI ESTAN D'ACORD. AIXÍ VAN
RECONEIXENT DIFERENTS FIGURES PLANES: TRIANGLES, QUADRATS, CERCLES, RECTANGLES...















MENTRE CONVERSEM VAN SORTIN DUBTES COM: AQUEST ÉS O NO UN QUADRAT? SEMBLA MÉS AVIAT UN RECTANGLE...
AIXÍ VAN EXPRESSANT ORALMENT LES CARACTERÍSTIQUES DE LES DIFERENTS FORMES I LÍNIES.

DE MANERA ESPONTÀNEA, LA CONVERSA ENS PORTA A QUANTIFICAR ELS ELEMENTS GEOMÈTRICS DELS QUADRE . HO FEM CONJUNTAMENT I PASSEN A ANOTAR LES QUANTITATS A LA PISSARRA. VEIEM  QUINA ÉS LA FORMA QUE APAREIX MÉS O MENYS.





LA PROPOSTA CONTINUARÀ AMB VÀRIES SESSIONS :
  • DIR ELS POSSIBLES SIGNIFICATS.  INVENTAR UN TÍTOL. DESCOBRIR EL TÍTOL REAL.
  • IMITAR L'OBRA. RETALLAR, CLASSIFICAR MATERIALS, SITUAR LES FIGURES EN L'ESPAI...