Diferents
maneres de comprovació, sempre dins d'un context funcional:
1.
Conservar la quantitat
Si
tinc 400 € i tu tens 400 €, és el mateix que tenir 800 € entre els dos?
8-5=3
aquest 3 d’on surt del 5 o del 8?
4+
7=11, aquest 4 està dins de l’11. Aquest 7 està dins de l’11.
2.
Descomposar la quantitat .
És
veure que un número està fet de molts números i que cada un d’aquests números
forma part de la quantitat més gran.
3.
Comparar dues quantitats 17 i 21.
On
hi ha més quantitat en 17 o en 21?
Tot
i saber comptar fins a 21, si no comprenen la quantitat els sembla que el 7 del
disset n’hi ha més que el 2 del 21. Quan els posem en dubte i els preguntem
quin és més gran aquest set o aquest dos (tot assenyalant els números?
4.
Igualar quantitats.
Exemple: Si tens 15 nous i jo en tinc 9, què hem de
fer per tenir els dos la mateixa quantitat?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada