dijous, 24 de gener de 2013

Què significa comprendre una quantitat?


Diferents maneres de comprovació, sempre dins d'un context funcional:

1. Conservar la quantitat
Si tinc 400 € i tu tens 400 €, és el mateix que tenir 800 € entre els dos?
8-5=3  aquest 3 d’on surt del 5  o del 8?
4+ 7=11, aquest 4 està dins de l’11. Aquest 7 està dins de l’11. 

2. Descomposar la quantitat . 
És veure que un número està fet de molts números i que cada un d’aquests números forma part de la quantitat més gran. 

3. Comparar dues quantitats 17 i 21.  
On hi ha més quantitat en 17 o en 21?
Tot i saber comptar fins a 21, si no comprenen la quantitat els sembla que el 7 del disset n’hi ha més que el 2 del 21. Quan els posem en dubte i els preguntem quin és més gran aquest set o aquest dos (tot assenyalant els números?

4. Igualar quantitats. 
Exemple: Si tens 15 nous i jo en tinc 9, què hem de fer per tenir els dos la mateixa quantitat?